Vilkår & betingelser

Vilkår og betingelser

GENERELLE VILKÅR

1. Allment

Disse generelle vilkårene og bestemmelsene gjelder når du som forbruker legger inn en
bestilling via www.sportshop.no. Avtalen er
inngått mellom deg og sportshop.no (juridisk eier er FITCAMP AS). Detaljert kontaktinformasjon om FITCAMP AS
finnes på nettsiden. De Generelle vilkårene gjelder kun for kunder som er forbrukere.

Kunden må minst være 18 år for å bestille via nettsiden. FITCAMP AS godtar i henhold til
norsk lovgivning ikke kredittkjøp til personer under 18 år.

FITCAMP AS har ikke ansvar hvis produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller
typografifeil på nettsiden, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen,
unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører, valutaendringer) eller uriktig
informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. FITCAMP AS har rett til å rette opp slike feil og
når som helst å endre eller oppdatere informasjonen. Hvis en uriktig pris er oppgitt for et produkt bestilt av
kunden, skal FITCAMP AS selvsagt informere kunden om dette. Deretter avventer FITCAMP AS kundens godkjenning av
den endrede prisen før FITCAMP AS fortsetter bestillingsprosessen.

2. Kontrakter og bestillinger

For å legge inn en bestilling gjennom www.sportshop.no, må kunden akseptere de generelle
vilkårene. Ved å akseptere de generelle vilkårene lover kunden å etterleve de generelle vilkårene helt og fullt
og erkjenner at han/hun har lest informasjonen om personopplysninger og informasjonskapsler (cookies) og
samtykker i bruk i samsvar med FITCAMP AS sin personvernpolicy.

En kjøpsavtale er inngått når FITCAMP AS har bekreftet kundens bestilling og kunden har
mottatt en bestillingsbekreftelse fra FITCAMP AS via e-post.  Kunden
har rett til å kansellere sin bestilling inntil den er blitt bekreftet av FITCAMP AS. Hvis bestillingen
kanselleres, skal FITCAMP AS refundere eventuelle betalinger Kunden eller hans/hennes kredittkortselskap har
gjort hva gjelder bestillingen.

3. Priser, avgifter og betaling

Prisene angitt på www.sportshop.no gjelder for bestillinger lagt inn på nettstedet. Alle
priser er angitt i NOK og er inklusive MVA.

Kunden kan betale for kjøpet på den måten som er angitt på www.sportshop.no. Les mer om
våre ulike betalingsalternativer og rabatter.

4. Levering og forsendelse

Produkter på lager leveres normalt innen det antall virkedager som er angitt på
www.sportshop.no. Med mindre noe annet er avtalt (for eksempel i forbindelse med reservering av produkter som
ikke finnes på lager), vil levering skje ikke senere enn 30 virkedager etter at FITCAMP AS skriftlig har
bekreftet bestillingen i bestillingsbekreftelsen.

Den forventede leveringstiden er angitt i bestillingsbekreftelsen, i utsjekkingen
og/eller på den aktuelle produktsiden på www.sportshop.no. Hvis det er leveringsforsinkelse, vil FITCAMP AS
informere deg om dette og vil fortsette å holde kontroll over bestillingen. Med mindre noe annet er uttrykkelig
avtalt, og hvis en levering forsinkes mer enn 30 virkedager og ikke skyldes deg som kunde, har du rett til å
kansellere kjøpet.

Hvis en pakke skal hentes på et spesifikt leveringssted, må kunden gjøre det innen det
tidsrommet som er angitt i meldingen. Pakker skal normalt hentes personlig med gyldig identifikasjon og
bestillingsnummer. Kunden kommer til å få en melding om levering som angir når og hvor pakken må hentes eller
mottas. Meldingen skal kunne gis med e-post, vanlig post, og hvis kunden har meddelt et mobilnummer, også via
telefon eller SMS. Om kunden ikke henter sin pakke har FITCAMP AS rett å debitere kunden en avgift på 250 kr
for arbeid og fraktavgifter. Observer at pakker som ikke blir hentet ikke faller under rammen for angrerett
eller fri retur.

5. Angrerett

Når produkter kjøpes på www.sportshop.no, har kunden 14-dagers angrerett i samsvar med
gjeldende angrerettlov og forbrukervernlovgivning. Det betyr at kunden har rett til å kansellere ethvert kjøp
ved å gi melding til FITCAMP AS om dette innen 14 dager fra da kunden eller hans/hennes representant mottok det
bestilte produktet angrerettsfristen

Angreretten/retur gjelder ikke for følgende typer varer:

  • varer med brutt forsegling (for eksempel kosttilskudd, kosmetiske produkter,
    elektronikk, instrumenter og lignende produkter);
  • varer som raskt kan forverres eller bli for gamle (for eksempel kosttilskudd,
    helsekost og andre matvarer);
  • varer som er produsert i henhold til kundens spesifikasjoner eller som på annen
    måte har fått et tydelig personlig preg; lyd- eller billedopptak (for eksempel en CD) eller dataprogram med
    brutt forsegling;
  • digitalt innehold som leveres på annen måte enn på et fysisk medium (for eksempel
    dataprogram, applikasjoner, spill, musikk, videoer eller tekster hvor tilgangen skjer via nedlastning eller
    streaming).
  • intimprodukter (for eksempel undertøy, badeklær, sokker, strømpebukser) kan kun
    returneres dersom varen er ubrukt og med alle tagger på plass.

I forbindelse med bestilling av et produkt som angreretten ikke gjelder for, vil kunden
til å få tydelig informasjon.

Hvis kunden ønsker å bruke angreretten, må han/hun før utløpet av angrefristen, sende en
tydelig beskjed til FITCAMP AS. Kunden må oppgi sitt navn og sin adresse og annen relevant informasjon, for
eksempel bestillingsreferanse, fakturanummer og navnet på produktet. Hvis kunden ikke ønsker å bruke den
forannevnte beskjeden, kan han/hun kunne bruke standardformularet for angreretten utstedt av Barne-,
likestillings- og inkluderingsdepartementet.

Hvis kunden bruker sin angrerett, skal han/hun betale for returforsendelseskostnadene og
er ansvarlig for produktets tilstand etter at kunden har mottatt produktet og under returforsendelsen.
Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen FITCAMP AS fikk melding om at kunden gjør angreretten
gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand og i originalesken og/eller -emballasjen.
Eventuelle returer skal sendes til FITCAMP i samsvar med metodene og veiledningene gitt på www.sportshop.no

Hvis kunden bruker angreretten, skal FITCAMP AS refundere beløpet kunden har betalt for
produktet inklusive forsendelseskostnader. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som beror på at kunden
velger en annen levering enn standardleveringen FITCAMP AS tilbyr, er unntatt refusjonen. Ved retur av en del
av en bestilling vil forsendelseskostnadene ikke bli refundert. FITCAMP AS har rett til å trekke fra et beløp
fra det beløpet som skal refunderes tilsvarende verdiforringelsen for produktet sammenlignet med produktets
originalverdi, hvis og i den grad slik verdiforringelse skyldes at kunden har håndtert produktet utover det som
trengs for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.

FITCAMP AS skal tilbakebetale beløpet uten unødig forsinkelse, men ikke senere enn innen
14 dager fra datoen FITCAMP AS mottok kundens tilbakekallingsmelding. Men FITCAMP AS skal kunne utsette
tilbakebetalingen inntil FITCAMP AS har mottatt produktet, eller kunden har levert bevis for at produktet er
blitt returnert, for eksempel ved en leveringsbekreftelse. Tilbakebetaling skal skje til kunden med den
betalingsmetoden som kunden har valgt med mindre noe annet er avtalt, eller hvis det er noen innsigelse mot
slik tilbakebetaling.

6. Produkter

Sportsernæringen som selges på www.sportsshop.no
bør ikke brukes som et alternativ til en variert kost. Anbefalt daglig dose som er angitt på emballasjen bør
ikke overskrides.

7. Garanti og klager

Retten til å fremme en klage gjelder produkter som er defekte i henhold til gjeldene
forbrukervernlovgivning. En kunde som ønsker å gjøre bruk av sin rett til å fremme klage vedrørende et bestilt
produkt, skal ved bruk av kontaktinformasjonen som finnes på www.sportshop.no kontakte FITCAMP AS så snart som
mulig etter at defekten ble oppdaget. Klager fremmet innen to måneder fra kunden oppdaget defekten, skal alltid
anses å være blitt gitt i rett tid.

Straks et produkt som det er fremmet klage på er returnert og klagen godtas, skal
FITCAMP AS refundere kunden i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning. FITCAMP bestreber seg på å gjøre
dette innen 30 dager etter å ha mottatt klagen, men dette vil kunne bli forsinket avhengig av produkttypen.
FITCAMP AS forbeholder seg retten til å avslå enhver klage hvis produktet i henhold til gjeldende
forbrukervernlovgivning viser seg ikke å være defekt. I forbindelse med klager etterlever FITCAMP AS
retningslinjene gitt av Forbrukertvistutvalget.

8. Force majeure

FITCAMP AS er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaket av forhold utenfor
FITCAMP AS sin kontroll, for eksempel generell arbeidstvist, krigshandlinger, brann, lynnedslag,
terroristangrep, endrede bestemmelser fra myndighetene, tekniske problemer, defekter i
kraft-/tele-/datamaskinkommunikasjoner eller annen kommunikasjon og defekter eller forsinkelser i tjenesten fra
underleverandører som skyldes forhold som nevnt foran. Slike forhold skal føre til unntak fra erstatninger og
andre tiltak Hvis en slik situasjon skulle oppstå, skal FITCAMP AS informere kunden tilsvarende både i
begynnelsen og ved slutten av perioden for den aktuelle situasjonen. Hvis situasjonen har vart i mer enn to
måneder, har både kunden og FITCAMP AS rett til å avbryte kjøpet med umiddelbar virkning.

9. Endringer i de generelle vilkårene

FITCAMP AS forbeholder seg til enhver tid retten til å endre disse generelle vilkårene.
Eventuelle endringer i de generelle vilkårene skal publiseres på www.sportshop.no.
Endringer vil gjelde straks kunden har akseptert de generelle vilkårene (i forbindelse med et nytt kjøp, eller
mens han/hun ser på nettstedet), eventuelt 30 dager etter at FITCAMP AS har informert kunden om endringene. Men
FITCAMP AS anbefaler at kunden jevnlig holder seg oppdatert på nettstedet for å bli oppmerksom på mulige
endringer i de generelle vilkårene.

10. Utskillelse

13.1 Hvis en kompetent domstol, myndighet eller voldgiftsdomstol anser en
bestemmelse i denne avtalen ugyldig eller ugjennomførbar, skal det gjenværende av den bestemmelsen og alle
andre bestemmelser fortsatt være gyldig(e) og gjennomførbar(e) så langt gjeldende lovverk tillater. Eventuelle
bestemmelser som fastslås å være ugyldige eller ugjennomførbare, skal erstattes med relevant, juridisk
veiledning og råd.

11. Gjeldende lovgivning og tvisteløsninger

Tvister skal i først og fremst løses i konsensus etter diskusjon med FITCAMP AS sin
kundeservice

Om en tvist ikke kan løses ved hjelp av FITCAMP AS sin kundeservice kan du som kunde
vende deg til Forbrukertvistutvalget som du finner mer informasjon om på www.forbrukertvistutvalget.no. Du kan også leverere klagemål online direkte via
EU-kommisjonens plattform for tvister. Den hitter du her: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Når du leverer inn klagemål via denne
plattformen så videresendes det automatisk til rett nasjonal tvistløsningsorgan. Dette tvisteløsningsorganet
tar så kontakt med FITCAMP AS og forsøker å løse tvisten uten å blande inn domstolen.

Få 25% rabatt